نکات مسافرت به شهر نیکوزیا
نوشته شده توسط : mgh


نکات مسافرت به شهر نیکوزیا
1) گردشگران می بایست دقت داشته باشند که سال‌هاست نیکوزیا به دو نصیب شمالی و جنوبی تقسیم گردیده است و به وسیله دیواری از هم جداگانه گردیده‌اند. در حالتی که چه مرز دربین این دو بخش حفظ گردیده است ولی این مرز مانعی برای گردشگران مهاجرت به قبرس شمالی  وجود ندارد.

2) فصل‌تابستان شایسته ترین فرصت برای دوست داران عمل‌های بیرونی و تورهای در فضای گشوده وجود ندارد. در‌این مجال از سال، دمای هوا در سایه اکثر اوقات از 40 رتبه سانتیگراد بالاتر می‌رود که برای پیاده روی چندان مطلوب نمیباشد. البته در حالتی‌که در فصل‌تابستان قصد مهاجرت به نیکوزیا دارید، شایسته ترین فرصت فی مابین ماه مه تا اوت میباشد، وقتی که تعداد متعددی از گردشگران با حادثه ها، تورها و کار‌های ورزشی در فضای گشوده شهر را زنده می‌نمایند.

3) اکثری از جاذبه‌های توریسم را می توانید در نزدیکی نیکوزیا پیدا نمایید. گردشگران میتوانند با اتوبوس‌های ویژه توریسم یا این که ماشین اجاره‌ای به‌این جای ‌ها بروند.

4) محله تاریخی نیکوزیا تماما برای پیاده‌روی پیاده سازی گردیده‌است. در شرایطی که اتومبیل اجاره کرده‌اید، می توانید آن را در یک‌سری پارکینگ تبارک که در مسافت یه خرده از حیطه شهر کهن قرار دارا‌هستند پارک فرمائید.

5) سیستم حمل و نقل همگانی محلی در نیکوزیا چندان پیشرفته وجود ندارد و قطار شهری نیز در قبرس نیست. شایسته ترین مورد برای گردشگران استعمال از ماشین کرایه ای یا این که اجاره اتومبیل میباشد.

6) رانندگان بایستی اعتنا داشته باشند که از سمت چپ می بایست رانندگی نمایند (ماشین ها راست دستور می‌باشند). بیشتر رانندگان محلی با احتیاط رانندگی می‌نمایند و چگونگی جاده‌ها نیز بسیار بهتر میباشد.

7) علاقمندان به خرید می بایست به خیال داشته باشند که دکان‌های نیکوزیا خیلی زود تعطیل میشوند. حتی‌در فصل‌تابستان، آن ها تنها تا ساعت 7 عصر شغل می‌نمایند و ممکن میباشد یک سری روز در هفته، روز کاری کوتاه‌تری داشته باشند.

8) این شهر دسترسی بی واسطه به دریا ندارد، البته سواحل بسیار نیکی در اطراف پایتخت وجود داراست. همگی سواحل مجانی می باشند و در کنار آنها می‌توانید هتل‌های مجللی را پیدا نمائید.

9) زنخدان زنی در دکان‌های محلی چندان رایج وجود ندارد و همه کالاها با بها‌های مقطوع به فروش می‌رسند. ولی در نیکوزیای شمالی می توانید بازارهای مختلفی را پیدا فرمائید که در آن زنخدان زنی امری رایج میباشد.

10) در طی مهاجرت به نیکوزیا، مسلما مواد ضد پشه به یار و همدم خویش ببرید. در‌این حوزه‌ بخش اعظمی از حشرات حتی‌در فصل زمستان نیز فعال می باشند.

11) علاقمندان به جواهرات بایستی از دکان‌های جواهرات متاکساس (Metaxas) بازدید نمایند. آنها جواهرات قشنگ و با کیفیت خوب را با بها‌های مقرون به صرفه میفروشند.

12) انعام دادن در رستوران‌ها و کافه‌های محلی امری رایج میباشد. تعداد پاره ای از رستوران‌ها و کافه‌هایی که در بخش اروپایی شهر واقع گردیده‌اند ممکن میباشد انعام را در صورتحساب خویش محاسبه کنند.

13) آژانس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌نمایند از آژانس متر به کار گیری می‌نمایند و پرداخت 10‌ درصد انعام به آنان بسیار معمول میباشد. اما بعضا از ماشین کرایه ای‌های حومه شهر آژانس متر ندارند و براین اساس بایستی هزینه مسافرت از قبلی توافق گردد.

14) افرادی که قصد دارا‌هستند اقامت خویش را در نیکوزیا با بازدید از سواحل واقع در اطراف شهر کامل شدن نمایند، می بایست برای زمان هنگامی اوایل ماه آوریل تا اواخر اکتبر هجرت خویش را نرم‌افزار‌ریزی نمایند. در‌این عصر آب و هوا برای عمل‌های ساحلی مناسب میباشد.

15) هتل‌های نیکوزیا دارنده اسپاهای خوب می‌باشند که دربین گردشگران هم بسیار دوست داستنی میباشند. این هتل‌ها دارنده اتاق‌های مقرون به صرفه می‌باشند.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: